Kaizen-tüüpi kiirete parenduste läbiviimise nõustamine
Sõna “kaizen” tähistab lean-filosoofias pidevat parendamist, kuid selle terminiga võidakse viidata ka kaizen-sündmusele ehk kaizen-event´ile. Kaizen-sündmus on ühekordne ja kiire, kindla probleemi või kitsaskoha lahendamisele suunatud parendusprojekt, mille käigus analüüsitakse probleemi intensiivselt ning töötatakse välja testitakse kiirelt erinevate lahenduste toimivust. Tihti on kaizen-sündmused seotud nt insenertehniliste uuenduste ja parenduste läbiviimisega, et suurendada protsesside, töökohtade või tehnoloogia tootlikkust.
Lean-mõtteviisi omaks võtnud edasijõudnud organisatsioonid viivad kaizen-sündmusi läbi süstemaatiliselt ja regulaarselt. Tihti on suuremates ettevõtetes kaizen´i koordineerimas selleks vastava väljaõppe saanud personal (nt Kaizen Performance Officer, Continuous Improvement Manager, lean-koordinaator vms ametinimetus sõltuvalt organisatsioonist).
Mida aga teha siis, kui organisatsioon on oma arengutasemel jõudnud maale, kus soovitakse alustada regulaarsete kaizen-sündmuste läbiviimist, kuid ei teata, kuidas seda teha? Soovitame esimestel kordadel kaaluda kogenud juhendaja-konsultandi kaasamist väljastpoolt organisatsiooni.
Meie praktikutest konsultandid on valmis abistama nii kaizen-sündmuste ettevalmistamisel, läbiviimisel kui ka järeltegevustega seotud küsimustes. Edukas kaizen sõltub paljudest pisiasjadest. Meie konsultantide rolliks on eelkõige tagada kaizen-sündmuse jaoks vajaliku õhkkonna loomine ning aidata kaizeni meeskonnaliikmeid ja team-leader´eid vajalike suunistega.
Meie eesmärgiks on õpetada kliendi meeskonnaliikmed välja tulevikus iseseisvalt kaizen-sündmuseid läbi viima, mistõttu valitakse kaizen team-leader tavaliselt ettevõtte töötajate seast.
Tunnete huvi kaizen-sündmuste läbiviimise vastu? Võtke ühendust ja räägime lähemalt!