Mis on kvaliteedijuhtimine?
Praktikas toimib organisatsiooni tasandil lihtsustatult loogika:
- organisatsioon selgitab esmalt välja, mida tema klient soovib;
- seejärel hindab ta, kas ja millistel tingimustel on selle soovi rahuldamine võimalik
- sobivuse korral lepib organisatsioon kliendiga teenuse osutamise või toote pakkumise tingimustes kokku
- siis polegi muud kui hoolitseda antud lubaduste täitmise eest.
Arvestada tasuks siiski ka sellega, et iga enesest lugupidav organisatsioon peaks hoolitsema selle eest, et eelkirjeldatu pidevalt toimiks. Et töötulemused ei sõltuks mõnest inimesest, vahetusest vms. Selle saavutamiseks tulekski organisatsiooni tegevusi läbimõeldult korraldada. Tavapäraseks praktikaks on protsesside kirjeldamine ja nn standardprotseduuride (SOP) koostamine. Selle eesmärgiks on aidata kaasa õigete töövõtete kasutamisele.
Sageli arendavad organisatsioonid välja nn kvaliteedijuhtimissüsteemi. Selle aluseks on tavaliselt organisatsiooni protsessid, aga ka rahvusvahelised standardid, nt ISO 9001, IATF 16949, ISO 13485 vm.
NB: Juhtimissüsteemi ja protsesside arendamisel tasub arvestada, et kvaliteeti ei looda kontrolloperatsioonidega! Kontrolli läbiviimine aitab vaid hoolitseda selle eest, et nõuetele mittevastav materjal või (pool)toode ei liiguks protsessis edasi ega jõuaks sobimatul kujul kliendini.
Kvaliteedijuhtimise üldipõhimõtetest ja rakendatavatest tehnikatekst ning mudelitest on juttu erinevatel koolitustel, nt:
- ISO 9001-le vastav kvaliteedijuhtimissüsteem
- kvaliteedijuhi arenguprogramm (juhtimissüsteemi edasiarendamisele suunatud seminaride tsükkel)
- kvaliteediinseneri arenguprogramm (toodete-teenuste kvaliteeditaseme tõstmisele suunatud koolitusprogramm)
- lean 6 sigma green belt koolitusprogramm (toodete-teenuste kvaliteeditaseme tõstmisele suunatud koolitusprogramm)
Lähiaja koolitustega saate tutvuda koolituskalendrist.
Kvaliteedijuhtimisega seonduvad ka paljud nõustamisprogrammid, nt: