Tugikeskkonna haldamise juhtimissüsteemi arendamine ISO 41001 alusel
Kvaliteedijuhtimissüsteemi kõrval pööratakse tänapäeval tähelepanu ka teistele valdkondadele. Standard ISO 41001 käsitleb tugikeskkonna haldamise juhtimissüsteemidele esitatavaid nõudeid. Standard on mõeldud isikutele, kes tegelevad tugikeskkonna haldamisega ja osutavad nõudeid esitavatele organisatsioonile erinevaid teenuseid. ISO 41001 nõuetele vastava tugikeskkonna haldamise juhtimissüsteemi väljaarendamine ei ole iseenesest keerukas, kuid standardiga lisandub siiski mitmeid tavapärase organisatsiooni jaoks uusi valdkondi. Professionaalsete konsultantide kaasamine aitab kokku hoida organisatsiooni töötajate aega ja saavutada kergema vaevaga töökindlad tulemused.
Eesmärk
Konsultatsiooniprojekti tavapäraseks eesmärgiks on tagada see, et tugikeskkonna haldamisega seonduvaid teenuseid pakkuv organisatsioon suudab tagada tugikeskkonna tulemusliku ja jätkusuutliku haldamise. Sõltuvalt kliendi soovist, on eesmärgiks ka tugikeskkonna haldamise juhtimissüsteemi viimine tasemele, mis on vastavuses ISO 41001 standardis toodud nõuetega ja valmis sertifitseerimiseks rahvusvaheliselt tunnustatud sertifitseerimisorgani poolt.
Sisu ja tegevused
Meie kogemuste põhjal annab parimaid tulemusi juhtimissüsteemi väljaarendamisel väljaõppe, nõustamise ja auditite kombinatsiooni kasutamine. Töötame sisulises partnerluses kliendi meeskonnaliikmetega ning usume kindlalt, et juhtimissüsteemi rakendamine õnnestub edukalt siis, kui organisatsioon pühendab end projektile ning rakendamine hõlmab organisatsioonisiseselt kõiki juhtimistasandeid. Koolitame töötajaid standardi nõuete osas ning arutame organisatsiooni töökorralduse erinevad aspektid läbi väiksemates töögruppides. Konsultant on eelkõige sisuliseks moderaatoriks, kuid tema rolliks on tavaliselt ka juhtimissüsteemi asjakohane ning lihtne dokumenteerimine. Dokumentatsiooni loomisel lähtume kuldsest põhimõttest – nii palju kui vajalik, nii vähe, kui võimalik. Tulevikus saab juhtimissüsteemi erinevaid valdkondi alati täiustada ning täpsustada. Juhtimissüsteemide nõustamisprojekt on reeglina jaotatud neljaks etapiks:
Tulemus
Projekti lõppresultaadiks on välja arendatud ISO 41001 nõuetele vastav tugikeskkonna haldamise juhtimissüsteem, mis on valmis sertifitseerimiseks sertifitseerimisorgani poolt.
Ajakava
Projekti kestvus sõltub organisatsiooni suurusest, tegevusvaldkonnast, olemasoleva juhtimissüsteemi tasemest, töötajate võimekusest ja paljudest muudest teguritest. Üldiselt on juhtimissüsteemide arendusprojektide periood 3-4 kuust kuni 12 kuuni.